10 TIPP

Ahhoz, hogy élményeit visszaidézhesse és évek múltával is átélhesse vadászata izgalmát, segítségül összeszedtem néhány ötletet. Ha bármi kérdése felmerül, forduljon hozzám bizalommal.

A vadászterület tájai, vadjai, a napfelkelték és naplementék mindig jó alapot szolgáltatnak a teljes film alatt.

A cserkelés és nyomkeresés szintén fontos momentumok. Ha felfedezzük egy vad nyomát, érdemes kezünket, vagy lábunkat mellé helyezni, így jobban látszik a mérete, van mihez viszonyítani.

Saját magunkat csak nagylátószögű kamerával (pl. Go Pro) tudjuk felvenni. Ennek hiányában időnként kérjünk meg valakit, hogy bennünket is kamerázzon, legfőképp a cserkelést, a lövést és utána a gratulációt.

A terítéknél, vagy különleges események előtt/után mesélje el röviden a történteket. Fontos, hogy ezt a részt kis távolságról és mozdulatlanul vegyék fel Önről a háttérzaj csökkentése érdekében. A fűben, avarban lépegetés nesze elnyomhatja a beszédet.

A terítékfelvételnél ügyeljünk rá, hogy a lehető legkevesebb vér látszódjon a vad testén és körülötte a földön. A trófeáról érdemes nagyon közeli képeket is készíteni. Pl. végigvezetni az ívét egy szarvnak, csigának, agancsnak.

A szállást és környékét érdemes több napszakban is megörökíteni, még jobb valamilyen eseménnyel összekötve, pl. étkezések, tűzrakás, konyhai készülődés, felszerelés pakolása.

Ha a lövést nem sikerül felvenni, utólag készítsünk felvételt a lőpozícióról a helyszínen, melyen a vadász szerepel.

Az érdekes növények, állatok, arcok jó vágóképeket szolgáltatnak.

A vadászaton kívüli programok, települések, kirándulások szintén kiváló kiegészítők.

Az utazás folyamatát jól bemutatják a járműből készített videók.